Jag har en dålig ovana... När jag inte förstår vad folk säger svarar jag ofta "okey". Idag ledde denna dåliga vana till att jag hamnade på TV.
Det ringde nån från nåt ställe jag inte förstod vad det var, sa att hon fått mitt nummer från nån jag inte kände igen namnet på och frågade om vi kunde träffas så hon fick ställa lite frågor om att studera på UoM som utbytesstudent. Visst visst, lite frågor, fylla i enkät och sånt, klart jag ställer upp. Men när jag möter henne inser jag att jag missat nåt, hon är nämligen omringad av ett kameracrew... De ber mig sätta mig i gräset och se "normal" ut. Inte helt lätt vill jag säga! Jaja, sagt och gjort, sätter mig med min dator i gräset och försöker se normal ut jag bara kan när man sitter på blött äckligt gräs och har en kamera i nyllet. Intervjuaren kommer då framglidandes och börjar fråga mig saker om mauritius, om hur det var att komma in i livet här och bla bla. Svarade så gott jag kunde, kände att kvaliten på min engelska har varit bättre dock...
Huuuu, nu har jag iaf kommit därifrån, tillbaka i bibliotekets lugna värld! Visade sig att det var Rowland, eller nån av hans polare, som gett dem mitt nr, suck, kunde de inte förvarna mig lite innan?! De gjorde det säkert bara för att jävlas också... Tur att jag inte har TV hemma, skulle nog hellre dö än att se det där programmet:) Men det är ju en bra sak med Mauritius, jag kan ju mer eller mindre göra bort mig hur mkt jag vill, för om två månader åker jag hem till Sverige igen:)
Reseblogg från Mauritius
Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

Man kan aldrig vara säker på att det inte driver ut i världsmedia! Exempel följer:
SvaraRaderawww.youtube.com/watch?v=skBIEbsM0jM
Kul grej dock! Jag brukar ju säga att en dålig erfarenhet i utlandet/på semester gör den bättre i det långa loppet än en bra... Tänk på den, du! =)
Haha, jag ska genast leta upp Mauri TV Play (måste ju finnas en motsvarighet till SVT Play liksom). YEAH! =D
SvaraRaderaHahahaaaa! Jag vill se detta!
SvaraRaderaJag var med om samma sak i Rumänien. Vi fick erbjudandet att vara med i en talkshow och prata om miljöfrågor. Jag trodde att jag lyckats krångla mig ur det och att jag bara skulle sitta och titta på när 2 av mina resekamrater blev intervjuade. De fick frågeställningar i förväg o.s.v. Men när jag sitter där (mycket kissnödig dessutom då jag inte ville gå på toa och missa vad som händer på TV:inspelningen) kommer de in i kontrollrummet och säger att nu är det våran tur.... Jag kan säga att jag är inte helt säker själv på vad jag egentligen svarade på de frågor jag fick men som tur var hade vi tolk så hon "kanske" förbättrade mina svar (vi såg programmet sedan på en restaurang som tur var var det så högt sorl att det inte hördes vad vi sa........ Vilket berg besteg du i går?/Linnea
SvaraRaderaMen det här måste jag ju få se!! Hur? Går det inte att få tag på nånstans?! Leta leta! Kramar
SvaraRaderaHihi, ibland blir man indragen i situationer man inte direkt planerat, nedtryckt i blött gräs o kamera.. hua. Men håller med, det där vill jag se :) Kramar
SvaraRaderaAnonym ovan = ylva som glömde bort att skriva under.. ;)
SvaraRadera