Snart kanske det börjar hända lite saker som gör det lite mer spännande att läsa min blogg, för om... 5 (!!!!) dagar kommer min kära syster och Andreas ner hit och hälsar på! Ska bli spännande att se vad vi hittar på, håll tummarna för att solen vill visa sig mycket!
Igår gick jag på min första föreläsning. Visade sig att universitetet följer samma klocka som resten av samhället här, dvs allt börjar minst en timme efter utsatt tid... När väl föreläsningen började var jag tvungen att ställa mig vid tavlan och berätta om mig själv och bla bla. Tur att man inte har scenskräck:) Kände hur som att jag inte riktigt passade in i klassen. Eleverna var väldigt unga och kunskapen som lärdes ut var på gymnasienivå, om inte lägre, så var inte så spännande. Men eleverna var snälla och trevliga iaf, även om de pratade kreol mest hela tiden...
Igårkväll var jag ner till grannen för att försöka fixa in mig på deras trådlösa internet (och gosa lite med hundarna), så jag slipper betala tusentals kronor för mitt skitinternet. Det visade sig att de typ aldrig använt sig av det så de visste inte riktigt hur det funkade/om det funkade. Testade med deras dator och med min, men nåt verkade fel. Så idag ska (förhoppningsvis!) en tekniker komma och fixa det. Tänk, ikväll kanske jag har vettigt internet!! Vågar inte hoppas för mycket dock, tider är som sagt väldigt relativa här...
Nej, nu ska det jobbas! Hej och hå!
Reseblogg från Mauritius
Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

Hej Maria.
SvaraRaderaJag är Andreas mamma och brukar titta på Din blogg.
Andreas och Linnea är på väg till Oslo, om de inte redan är framme, så man kan väl säga att de är på väg..
Det måste vara härligt att möta våren igen, nu när hösten närmar sig med stormsteg. Jag hoppas att ni får det jättebra. Hälsa från mig.
Elly