Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

lördag 12 september 2009

Fredag

Låg på stranden hela dan, läste böcker, snorklade och hade riktig semester! Kvällen skulle spenderas med Dahram, min söta lilla doktorand. Eftersom vi var sega från stranden blev det stressig med att hinna fixa iordning oss innan kvart över 7 då vi skulle bli hämtade. Bara för det hände det, som aldrig händer på mauritius, att skjutsen var tidig...

Åkte iväg till ett 4 points i cyber city, där vi drack lite phenix-öl och pratade och hade det trevligt! Dharam är en rolig typ, som gillar att prata med kroppsspråk och skratta och flamsa, vilket gör honom till en av de bästa mauritier jag känner här! Tydligen hade han varit med och designat kläderna på personalen på hotellet där puben låg (han är utbildad texil-nisse) så han kände många på stället som hejjade och fixade öl åt oss när han sträckte upp en hand.

Efter ett tag åkte vi tillbaka till QB där han skulle visa oss en bra pub vi kunde sitta på eftersom han var tvungen att åka iväg. Men han blev kvar ett bra tag och pratade och innan kvällen var slut hade vi lyssnat på liveband och han och jag sjungit karaoke till "Dancing queen":)

Maria sjunger dancing queen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar