En av de "stora" gatorna i Port Louis.
Trötta på stadens kaoooos så bestämde vi oss att åka till turistiga Grand Baie för lite sol och bad. Hoppade på en buss och brummade iväg. Hoppade vid en mysig strand där vi göttade oss i solen en stund.
Vi badar. I snö?
När solen började bli lägre insåg vi att man inte skulle få nån fin solnedgång här, så vi snappade åt oss en taxi och åkte till Perreybere. Eller det var vad vi trodde... Hamnade utanför nånstans, men efter en fin strandpromenad insåg vi att det var bara trevligt att vi hamnat lite fel. Fick se många fina stränder och lyxiga hus!
Linnea och Andreas i solnedgången!
Kvällen slutade med en riktig lyxmiddag på "sea lovers" där vi satt på en terass med havet precis under oss. Personalen var skojfrisk (även om humorn mest gick ut på att skratta åt mig, för att de trodde jag var rädd för hajar och var under 16 år...) . De fixade en taxi till oss när vi ätit klart, vilket ju var smidigt men kanske lite dyrt, iaf i mauritiska mått mätt. Men men, har man en lyxdag så har man:)

Åh solnedgång och sandstrand! Stor skillnad mot ett grått, regnigt och höstigt Pajala!
SvaraRadera