Nytt inlägg från turisterna, i dag har Maria varit duktig å studerat, så vi tog en tur till nationalparken Black river George. Vi fick lift upp med trägårdsmästaren (lr nått sånt) han fixade å en taxi till oss vid ett rödljus (veva ner rutan prata lite...pruta..sen fick vi snabbt som ögat byta bil...) Väl framme så trodde vi att vi kunde köpa en stig karta på visitor centret, men det var stängt för renovering, så vi tog en stig kom till en stig korsning å valde att gå mot Mare Aux Jongs watterfall. stigen blev så småningom smalare och vi kom in i värsta "indian jones och de fördömdas tempel" jungeln (lyckligtvis viste vi att det inte finns faliga djur på den här ön,annars hade vi nog fegat ur), men så småningom så nådde vi ett fint vattenfall där vi fikade pickninc.

Vattenfallet Mare aux jongsVi gick tillbaka till stigkorsningen.Det tog lite drygt 3 timmar tur och retur. Men vi hade sagt ca 5 timmar till taxi chaffisen å vi ville se mer, så vi gick eller snarare små sprang vidare för att slutligen nå upp på en ganska hög och fin utsiktspunkt.
fin utsiktJoggade tebax till visitor centrat. tog taxin hem, och fick del 2 av allt du behöver veta (och lite till) om mauritsius från taxicaffisen. Då det var torsdag och torsdag = marknad kollade vi lite på den, handlade käk. På kvällen så snackade vi en bra stund med Marias granne som i mån av tid lovade att ta oss med på en tur till syd kusten.
Shit, det är ju som värsta utlandsreporter-grejen ju :)
SvaraRadera