Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

söndag 20 september 2009

Tillbaka till vardagen

Nu är det Maria som är bloggansvarig igen! Linnea och Andreas har åkt hem till Sverige och jobb. Känns väldigt tomt och ensamt, har verkligen haft två jätteroliga veckor! Sista dagen låg vi på stranden och relaxade, hittade ett riktigt bra snorkelställe i flic en flac, så blev en hel del snorklande också! Fredagskvällen firade vi med att åka till Port Louis med Dharam och en kompis till honom. Ett allmänt hejdåande blev det, eftersom L och A skulle åka morgonen efter och så även Dharam (han ska dock bara på konferens i England och kommer tillbaka om nån vecka). Var en jättetrevlig kväll, ett perfekt avslut på en trevlig semester!

Morgonen efter (tiiidigt) gav sig Linnea och Andreas av och jag fann mig själv ensam i lägenheten igen. Började med att sova otroligt mycket och länge, mer eller mindre hela lördagen. Idag har jag också varit lite slö, försökt ta tag i lite skolarbete iaf.

Fick just veta att det är nån slags "public holiday" imorgon, så inget universitet då. Är helt galet va många högtider de har här! De firar ju i stort sett alla religioners högtider, så mkt ledihet blir det! Jag ska iaf ut och vandra i berg imorgon med Daren och kanske några fler, ska bli skojigt!

Sen börjar allvaret, plugg plugg plugg! Bara en månad tills nästa flock med besökare kommer ju:)

1 kommentar:

  1. Lycka till med pluggandet, vi hade det verkligen trevligt. kan väll nämna att flygresan hem var grymt seg. Tack än en gång att vi fick komma.

    SvaraRadera