I Blue bay så käkade vi pizza, sen var det dax för att åka glasbotten båt över korralrevet. Det var som att glida fram i ett jätteakvarium med en massa koraller och färgranna fiskar. Båt killen var ganska lagom han tala om vad lite fiskar och koraller hette, men tog det rätt soft.
fiskar och korall, tyvär visar inte bilde färgerna
Sen blev det dax för att få snorkla, vi fick först lova att vi inte skulle peta på något, sen var det bara att hoppa i. det först som mötte oss var ett jättestort stim av Zebrafiskar??(svartvit randiga var de i alla fall, jättetrevliga och inte ett dugg rädda.
Maria pratar med zebrafiskar
Sen var det bara att simma vidare bland en massa fina fina korraller och fiskar, detta med ett stort leende bakom snorkeln. när vi började bli små frusna samt tycke vi att fått till räckligt med kallsupar. Så åkte ytterligare en liten tur innan vi vände tillbaka. En timma med glasbotten och snorkling, med bara oss tre samt båt killen för totalt 300:- klart prisvärt. Sen badade vi och snorklade vi en minikorrall vid bad platsen. Sen åkte vi hem (Nej buss var inte längre ett allternativ)

Ojojojoj vad ni åker och ser häftiga grejer! Inte lite avis blir man! Måste säga att jag skulle ha tyckt att makakerna var bäst. De ser ut som visa gamlingar - gamlingar som skvätter urin på varandra under stort ståhej... Så var de i Kyoto i alla fall. =)
SvaraRaderaHej
SvaraRaderaDet verkar som att ni trivs och har det bra! Vilken semester! Vilka fina bilder ni har tagit, det ser jättehärligt ut. En stor KRAM till er alla.
Elly
Hohoo!
SvaraRaderaGud, det här låter helt fantastiskt! Blir lite sugen på att på något sätt ta mig till Mauritius i vår ändå.
Tony på jobbet undrar om du varit till något som heter typ något med Mooose. Det ska finnas stora näckrosor där. Eh, vilken sopig beskrivning. Han frågade mig för typ en timme sen och nu kan jag inte alls komma på vad stället heter.