Igår var jag på fest på flic en flac hemma hos Adam och hans roomisar. Fick skjuts dit av några mauritier, hade väldigt trevligt i bilen, de verkade tycka att jag var den roligaste människa de träffat i hela sitt liv:) Kände mig som värsta ståupparen. Huset som Adam bodde i visade sig vara fullt av tyskar! Det är tydligen där alla utbytesstudenter bor:):) Satt och pratade och hade trevligt fram till 11 då det var tvunget att vara tyst i huset. Då gick vi vidare till en pub i närheten. Jag tror jag blivit så van att umgås med mauritier att jag har lite svårt att umgås med europeer... Hamnade iaf med ett gäng mauritier och satt och pratade tills de skulle iväg. Återvände till att umgås med tyskarna, som är väldigt trevliga och väldigt utbytesstudentiga:) Diskuterade politik och ekonomi med en väldigt dryg amerikanare, pratade lite mauritiuserfarenheter med några tjejer och försökte fundera ut hur jag skulle ta mig hem, eftersom de som skjutsat mig var spårlöst försvunna. Framåt 1 drog vi iaf vidare till shout, nattklubben på flic en flac. Där blev jag, för första gången faktiskt,medveten om hur turistigt Mauritius är. Kändes väldigt olustigt att man som vit inte behövde köa till nattklubben medan mauritierna stod i meterlånga köer, man behövde heller inte betala nåt inträde... Var ett rätt tråkigt uteställe tycker jag, väldigt fint och lyxigt, men musiken var trist och folket där slemmigt. Adopterade iaf en tysk som storebror som fick ta hand om alla konstiga killar som slemmade runt, så det var bra!
Min skjuts för kvällen var fortfarande spårlöst försvunnen, så jag började fundera på om jag skulle sova över i tyskarnas lägenhet eller om jag skulle hitta annan skjuts. Började prata med en mauritier som erbjöd sig pruta en taxi åt mig. Sagt och gjort! Gud så skönt det var att åka taxi hem!
Kom hem nån gång efter 3, stinkande som en cigarettfabrik, åh vad jag hatar att folk röker så mycket! Men var iaf nöjd med kvällen! Trevlig att träffa lite tyskar, som iof de, precis som mauritierna, hellst pratar sitt eget språk. Men här hade jag iaf lite större chans att förstå!
Innan jag åkte blev jag medbjuden på ett beachparty nästa fredag, det blir nog trevligt!
Blev inte så mkt fotograferande under kvällen. Men här är iaf dansgolvet och några av tyskarna:)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar