Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

måndag 7 september 2009

En "slappardag" på stranden!

Gästblogg från nykommlingarna!
I dag har vi badat och slappat (eller kanske inte)... Vi tog bussen till Flic en flac och vandrade längs stranden till Tamarin ca 3-4 km tog ett snabb dopp testade cyklop såg en schyst ödla (inte med cyklopet).


En av alla ödlor vi träffade på. Han hade råkat ut för nån olycka med svansen, men var lika glad ändå!


Trodde att vi skulle hitta nått att äta i Tamarin, vi gick långt åt ena hållet utan att hitta något, vände gick långt åt andra hållet tills byn tog slut, vi gav upp handlade lite pickninck tog en buss som vi trodde skulle ta oss tillbaka till Flic n flac, men i stället så fick vi kliva av vid en vägkorsning, tanken var nog att vi skulle ha hoppat på en ny buss för att ta oss till Flic en flac. Det såg ut att vara en bit att gå men inte såå jätte långt.

Vägen mot flic en flac...

Fel slutsatts, vi gick å gick, gick lite till, vi har nu grym koll på hur socker odlingar ser ut, ivrigt på hejade av tutande bilister som nu var övertygade att blekisarna är konstiga. Sen kom vi framt till husen så nu var det väl inte så långt ner till den hägrande stranden, men vi hann nog gå igen om strörre delen av Flic en flac innan vi äntligen nådde stranden, väl där så var det superskönt, precis lagomt varmt både i luften och vattnet.

Bikinibrudar, nybadade och glada efter att äntligen vara tillbaka på stranden!

Dagens lärdommar är förutom att "slappa på standen"faktiskt kan vara rätt jobbigt att de jättefina vita stränderna består av krossade korraller, de koraller som inte är färdig krossade kan vara hårda och vassa (ungefär som att trampa på kottar). Gårdagens lärdom var att skit väder finns även i paradiset. (vilket inte gjorde något då vi var reströtta)

Som tur var lös solen idag! Även "bakom mina solglasögon":)


Bild tagen bakom solglasögon.

1 kommentar:

  1. Har alla Mauritier tagit skydd och gömt sig ? Den enda som tycks våga sig fram var ödlan med knycklad stjärt. Kom att tänka på den medeltida bönen. " För Nordmännens energi, bevare oss milde Herre Gud " eller nåt sånt. När dom sen får klart för sig hur ni gör när ni slappar. Skulle tro att dom då klämmer ur sig ett "merde". Uttalas märd. ( En fransk svordom).

    SvaraRadera