Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

tisdag 11 augusti 2009

Ingen man i byrån, men en maid i garderoben

Sitter i bäddsoffan i mitt sovrum och försöker se upptagen ut medan maiden är här och städar. Fick värsta chocken när tvättstugedörren öppnas från insidan och ännu en maid kliver ut... Var kom hon ifrån!? Har hon bott där hela veckan?? Eller finns det nån gömd dörr därinne? Bor hon i tvättmaskinen?? Jag fattar ingenting!

1 kommentar:

  1. De kanske är som insekter - förr trodde man ju att de spontant dök upp ur damm och smuts. Håll rent, så kommer kanske inte fler främmande människor ut ur dina vrår! ^^

    Kul att du lyckades med rubrikbilden också! Ser jättefint ut!

    SvaraRadera