Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

fredag 14 augusti 2009

Snart kommer sommaren!

Tjoho, känns som att sommaren är på väg nu! Har varit soligt i 3 dagar nu och varmt och skönt! Idag har jag varit duktig och skrivit ett mail jag dragit mig för att skriva jättelänge, känns så skönt att ha det gjort! *klappar mig själv på huvudet*.

Hade heeelt missat att det var fredag idag, trodde det var onsdag... Var har veckan tagit vägen?! Så går det när man sitter i sin egen lilla värld dygnet runt typ... Idag var det strömavbrott så jag kunde inte jobba på hela förmiddagen, så satte mig ute och läste i boken "det är aldrig kört" som jag fått av Martin i det finfina paketet jag fick i början av veckan. När man sitter här själv utan vänner och familj är det bra att läsa såna böcker, så att man får lite uppmuntran! Den handlar mycket om att man inte ska ta så allvarligt på jobbiga saker och det är sannerligen nåt jag behöver lära mig, har stor skräck för att verka korkad, oambitiös och lat och detta slutar allt för ofta med att jag faktiskt är alla 3 istället för att ta tag i det hela!

Nej, nog med självkänslasnack, ska ta och fixa lite mat och sätta igång och skriva! Ha en bra dag allihopa!












Har pyntat min vägg med massor av foton som jag kan kolla på när jag får hemlängtan.

















Äntligen lite blå himmel!

1 kommentar:

  1. Vilken fin fotovägg du har! Du har börjat bo in dig ganska bra va?

    SvaraRadera