Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

måndag 17 augusti 2009

Svårt att sova...

Suck, klockan är över 3 och jag kan verkligen inte sova... Har blivit en riktig nattmänniska sen jag kom hit. Tyvärr kan jag aldrig sova längre än till 8 heller, eftersom maiden kan komma då. Så blir lite ont om sömn ibland. Nu i helgen har jag iof sovit massor!

Imorgon ska jag ta mig till universitetet och leta efter min handledare där. Eftersom jag under min korta karriär som exjobbare har haft inte mindre än 5 st handledare har jag börjat lära mig ett och annat om skillnader mellan dessa! Ett exempel på en bra handledare är Anna, som jag mailade för ungefär en timme sedan (ca kl 01 svensk tid). Hon svarade 10 minuter senare med uppmuntrande ord och tips! Som kontrast till henne står Nowbuth (No but) som jag mailat 3 ggr under de senaste veckorna, försökt nå på kontoret, men som är spårlöst förvunnen. Hmmm... Pratade med Baba om handledare för några dagar sedan och enligt honom var det ett bra att ha två telefonnummer så att man kunde ringa från det andra när man misstänkte att de börjat screana ens samtal. Ska det vara så verkligen?! Tur att jag har så fina handledare i Sverige iaf!

Vill ni ha ett tips på en rolig grej man kan göra om man vill fördriva tid? www.yearbookyourself.com , där kan man kolla in hur man skulle ha sett ut i olika årskullars yearbook:) Man tar bara ett kort med webkameran/laddar upp en gammal bild. Sen får man passa in det i olika ansikten. Här är mina favoriter. Kan ni gissa vilka år??











Hehe, man kanske skulle ta och byta frilla:)

3 kommentarer:

  1. Tja!
    Välkommen till nattuggleklubben, men om jag känner dig rät, så kommer du snart ställa om till att gå upp i gryningen, eller hur? =)
    Jag gissar på 87, 91, 69, 64 ang. bilderna - du får ha en tävling!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. 88, 92, 72, 65
    /Martin

    SvaraRadera