Suck och stön, va Mautitius är ett jobbigt stället att vara på ibland! När jag väl kommit med på några kurser beslutar sig universitetet för att stänga ner dem fram till september på grund av svininfluensan. Detta hade förstås ingen berättat för mig (eller jo de hade skickat mail, men dessa var på kreol och det finns ju inget lexicon för översättning av det) så jag åkte glatt till universitetet för att finna att det var helt öde. Smsade en klasskompis som berättade hur det låg till (på engelska denna gång:)) Så nu sitter jag här på mitt rum igen och fösöker fixa med exjobbet. SEEEGT! Men mindre än 2 veckor tills Linnea och Andreas kommer!! Ska bli så skönt att ha sällskap och inte behöva titta sig över axeln hela tiden för att kolla om man blir förföljd mm (råkade ut för en fjortisblottare för ett tag sedan och nåt sånt vill jag inte vara med om igen...).
Bortsett från en viss uttråkningsfaktor har jag det iaf rätt bra! Har gjort iordning en liten kontorshörna i lägenheten där jag sitter och pluggar och har gjort ett belöningssystem med saker jag får göra när jag kommit en viss bit med exjobbet.
Det är så gulligt hur folk går klädda här! Är det vinter så ska mössan vara på, även om det är 25 grader och sol:)
Ett väldigt öde universitet... Här brukar det myllra av folk i vanliga fall.

Min stackars systemkamera har inte fått vara med så mkt på sista tiden eftersom den tar sån plats. Men igårkväll när jag hade tråkigt bestämde jag mig för att reda ut det där med skärpedjup en gång för alla! Är inte helt lätt att få det bra! Pappret under är för övringt min belöningslista. Att träffa Nowbuth 10 min skulle egentligen kräva år av terapi för att komma över, men en ledig eftermiddag får funka:)
Ah, den där svinflunsan! Vad bra med belöningssystemet. Skulle också behöva en sån, så att jag verkligen gör nåt åt projektet. Jag har i alla fall en given punkt. "Helt klar och godkänd på projektarbetet" belönas med "att få skriva ett mail där jag uttrycker all min kritik för den undermåliga och oprofessionella handledningen"! Studentstaden är f.ö puckon. Har nu fått ett brev till de "som inte beställd laminat golv"...MORRR
SvaraRaderaHmm, vad är det för något som ligger på din Att-göra-lista?
SvaraRadera