Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

söndag 2 augusti 2009

Oväntat besök:)

Idag har jag varit på bra humör, härligt som omväxling! Gick upp ganska tidigt och satte på massa bra musik på datorn medan jag gjorde iordning frukost och fixade en plugghörna åt mig. Sen har jag suttit och skrivit på projektet och pysslat på internet. Vid lunch gick jag till stan och handlade och tittade lite på marknaden. Söndagar är bra dagar, för då får den här stan äntligen lite puls, folk i rörelse överallt och även lite turister som åker hit för att shoppa:) Dvs, jag smälter in ganska bra (fick bara två visslingar och woho-ingar) och kan gå omkring ganska mycket ifred. När jag kom hem igen stod min dörr på vid gavel, hoppsan, hade visst varit dålig på att stänga den ordentligt. Men det är ju ingen större fara eftersom ytterdörren nere var stängd. Men när jag kommer in i lägenheten hör jag nåt som prasslar bakom sängen... Med hjärtat i halsgropen smyger jag mig närmare. Plötsligt hoppar det upp nåt vitt och lurvigt bakom sängen och säger mjjjjaaao! Jag höll på att dö av skräck och katten såg väääldigt road ut! Hon börjar kurra och gosa med mig för att lugna ner mina stackars nerver och vi blir riktigt bra kompisar. Hon har varit här inne en gång tidigare med städerskan, väldigt söt katt! Men efter ett tag blir jag orolig att hon ska bajsa eller kissa på min matta så jag släpper ut henne. Hon är välkommen tillbaka dock:)
























Mitt lilla monster:)

2 kommentarer:

  1. Tur att djur inte gör skillnad på folk och folk! Nu när turistsäsonen börjar så lär du väl bara smälta in mer och mer för var dag som går!

    SvaraRadera
  2. Haha, goooos!!! Vilken liten pryl! Kul att se dig på Skype också, men vilket hujedanes lagg! Tuta när du kommer tillbaka, så får du vara med på bullfest, du med. =)

    SvaraRadera