Ojoj, är heeelt slut! Idag var jag och träffade Daby för att kolla om han hade nån kurs jag kan vara med på. Han visade sig vara en väldigt trevlig och pratglad herre och hade två miljökurser jag kunde vara med på, environmental desasters och environmental management. Han var tydligen den som startade utbytet mellan UoM och UU för massa år sedan så han var väldigt entusiastisk över att träffa mig och få prata om Uppsala och utbyte och sånt.
När vi hade avklarat kursprat och sånt så ringde han en student som jag blev presenterad för. Hon heter Aj (lätt att komma ihåg) och är den mest pratiga människa jag någonsin träffat. Vi gick till cafet för att jag skulle få lite kaffe. När jag står och ska betala mitt kaffe tappar jag några mynt och en snubbe bakom mig plockar upp dem. Visade sig att han var en utbytesstudent från tjeckien och vi började prata. Efter lite fika skulle han iväg, men vi böt nummer och så, så kommer kanske hänga med honom och hans tyskar (han bor på flic en flac med ett gäng tyskar) nån gång.
Jag och Aj tog en liten tur runt campus och sätter oss vid "palatset" (som är en sjukt sunkig byggnad med massa bort i) och pratar. Eller hon pratar... Om hur bra betyg hon har, hur bra hennes familj är, hur bra hon är, ja ni fattar... Jag, trots att jag är en ganska babblig person hade ingen chans... Efter ungefär 2 timmar kom min favvo doktorand förbi (som jag mötte när jag satt i mitt illa luktande rum) så stod och pratade med henne en stund för att sedan ge mig ut på Nowbuthjakt. Och idag lyckades jag få tag på henne på hennes kontor! Hon hade ingen anledning till att hon inte svarat på mina mail och är allmänt knepig. Men hon ville iaf att jag skulle redovisa det jag gjort med min modell på fredag, så det blir jobba jobba för mig nu!
Efter mötet med Nowbuth var jag helt slut så jag åkte hem, beställde pizza och köpte 2 nya choklad-sorter (fudge & biscuit och cashew & coconut). Så nu ska jag ta igen mig lite för att sedan sätta igång och jobba!
Reseblogg från Mauritius
Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

Oh, låter som en spännande dag :) Monolog från Aj och en skymt av NoButt, hihi, låter skoj såhär på håll! Kul med kontakt med fler utbytisar, några som är i samma sits liksom, de kanske kan ge smarta råd på hur man hanterar mauritierna. Kram ylva
SvaraRaderaNowbuthjakt låter som något väldigt exotiskt, passande att du är i afrika!
SvaraRaderaHeja Maria friskt humör! Vi jobbar och jobbar och inget stör! (Och det är "jätteroligt")
SvaraRaderaJämför gården med vår dag. Regn , regn,regn och åska. 30 mm har ramlat ned i kraftiga skurar. Vågade inte använda datorn eller se på TV. och INGA besök. Dom vågade sig inte ut.
SvaraRadera