Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

torsdag 13 augusti 2009

Beachy beachy

Har varit på stranden iTamarin med Daren idag. Han har skadat sin vrist i en fotbollsolycka så hade "sjukgymnastik" (han är en typisk mauriter som aldrig skulle drömma om att faktiskt doppa sig, utan gick bara fram och tillbaka längst strandkanten). Jag däremot lekte i vågorna och hade det jättehärligt! Var trålande sol hela dagen också så hade smort in mig fint med solkräm, men missade en fläck på låret så har en ful röd blaffa där nu... Suck!

Vid lunch åkte vi och åt i centrum på Tamarin och sen till en ny och mindre turistig strand (helt förståeligt eftersom det var en väldigt konstig väg dit. Det var en gammal utkiksplats som fransmännen använt för att spana på främmande skepp. Hade en massa kanoner på stranden, vilket var en väldigt cool kontrast till den vita stranden och turkosa vattet som glittrade i solskenet. Var supertrevligt! Nu är jag hemma och ska försöka ta igen det jag inte gjort på projektet under dagen... Går uppenbarligen inte så bra eftersom jag skriver i bloggen istället:)

Hoppas värmen håller i sig nu! Jag vill ha sommar!!




















Tamarin, min favvostrand. Fina berg, fin strand (inte så där vit sand som gör den till en turiststrand, men inga dumma koraller som man får i fötterna), roliga vågor att leka i, ja, den har allt man behöver och vill ha:)





















Stranden med kanonerna.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut och låter! Här har vi just konstaterat att det första stänket av höst har letat sig in vinden. Det där klara och lite sorgliga som påminner om att vi alla snart ska tillbaka till det vanliga livet. Ha det fortsatt fint! /la Familia

    SvaraRadera
  2. Jag tycker alla stränder borde ha kanoner. Som man får leka med om man stoppar i en femkrona.

    Grattis till 50%!

    SvaraRadera