Vid lunch åkte vi och åt i centrum på Tamarin och sen till en ny och mindre turistig strand (helt förståeligt eftersom det var en väldigt konstig väg dit. Det var en gammal utkiksplats som fransmännen använt för att spana på främmande skepp. Hade en massa kanoner på stranden, vilket var en väldigt cool kontrast till den vita stranden och turkosa vattet som glittrade i solskenet. Var supertrevligt! Nu är jag hemma och ska försöka ta igen det jag inte gjort på projektet under dagen... Går uppenbarligen inte så bra eftersom jag skriver i bloggen istället:)
Hoppas värmen håller i sig nu! Jag vill ha sommar!!

Tamarin, min favvostrand. Fina berg, fin strand (inte så där vit sand som gör den till en turiststrand, men inga dumma koraller som man får i fötterna), roliga vågor att leka i, ja, den har allt man behöver och vill ha:)

Stranden med kanonerna.

Vad härligt det ser ut och låter! Här har vi just konstaterat att det första stänket av höst har letat sig in vinden. Det där klara och lite sorgliga som påminner om att vi alla snart ska tillbaka till det vanliga livet. Ha det fortsatt fint! /la Familia
SvaraRaderaJag tycker alla stränder borde ha kanoner. Som man får leka med om man stoppar i en femkrona.
SvaraRaderaGrattis till 50%!