Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

måndag 29 juni 2009

På jakt efter internet...

Allting har en tendens att bli väldigt komplicerat och långdraget på universitetet. Det som började med att jag skulle hämta en internetkabel på it-kansliet blev en halvdagsprocess i att leta efter rätt gubbar och tanter och hänvisas till olika byggnader och rum. Det värsta är att det är helt omöjligt att uttala folks namn, så man blir helt knäpp när nån säger "Go there and ask for Afkadslfjlkds"... Tillslut fick jag be dem skriva ner namnen så jag kunde visa för folk. Tyckte först det hela var väldigt pinsamt, men sen hörde jag en stackare försöka uttala "Broström" och då insåg jag att jag inte var den enda som hade problem:)
Modellerandet går kasst... Tror det har krypit in en spindel i nätet nånstan...:)

2 kommentarer:

  1. Ser mer ut som en fästing.Hoppas du får ordning på alla spindeltrådarna.
    Hälsningar mamma

    SvaraRadera
  2. Åh, kom på nu att kommentaren jag skrev för ett par dagar sen aldrig postades.. Kom just in från ett pass i solen! Jag tror alltid att jag har brännt mig asmycket, tills jag kommer på att det röda prickmönstret på kroppen bara är efter handuken jag låg på.. :)

    SvaraRadera