Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

onsdag 1 juli 2009

Utan internet i 7 dagar, försmäktar jag på denna ö!

I förrgår var dagen D, dagen då jag flyttade ut från Villa Talipot och in i min nya topsvit i gamla Quatre Bornes! Det var en otroligt befriande att sätta sig i bilen och åka ifrån spökrucklet! Jag hoppas jag aldrig mer behöver sätta mig fot där igen. Ska lägga upp lite bilder på min nya lägenhet när jag kommer hem från skolan, om jag har lyckats skaffa internt så ska ni få se hur fint jag har det:) Enda problemet med nya stället är just internet. Finns inget fast internet än. Gubben jag hyr av säger att han ska fixa det, men det verkar väldigt osäkert när detta skulle ske, han sa att det kunde ta nån vecka eller mer. Så idag var jag i mtml-affären och köpte ett trådlöst internet. Tyvärr verkar det inte passa min dator så måste tillbaka och byta. Klarar mig inte utan internet! Hoppas hoppas att det kommer igång tills ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar