Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

lördag 6 juni 2009

På resande fot!

Det är lååångt till Mauritius... Åkte hemifrån vid halv 6 på morgonen och kom fram till Mauritius flygplats drygt 24 timmar senare, phu! Det är farligt att ha gott om tid mellan flygen går... I London hade vi paus i 8 timmar, trots detta var vi otäckt nära att missa planet:) Men hade urgullig personal på flygen och maten var verkligen över förväntan! Så trots att vi hade sjuk träsmak i rumpan när vi kom fram så var resan på det hela väldigt lyckad. Hade korsord, yatzy, böcker och serieavsnitt att roa oss med, och film på långflyget. När vi kom till Port Louis flygplats var möttes vi av en snäll indier med en väääldigt trasig bil och vi hoppade in och åkte iväg! Trafiken var rätt lugn faktiskt, inga otäcka vägar eller hastigheter. Inte föräns vi kom in i Quattre Bornes iaf, där det är bilar, vespor, motorcyklar, mopeder, djur och allt möjligt som rörde sig i allmän kaos. Men vi kom fram utan att ge bilen eller oss några skador!





1 kommentar:

  1. Härligt att ni kom fram ordentligt!! Blev det några färglagda bamsebilder?? =) Kram!

    SvaraRadera