Vi blir avsläppta vid en stor villa som inte liknar något annat, eller jo, har stora likheter med ett kråkslott... Vi möts av Mr Iqbal som visar oss till rummet. Det är renovering på gång, eller nåt, för hela undervåningen är full av bråte. Första intrycket av mitt rum är rätt illa, det luktar bensin, det är slitet och fullt av plastblommor och inplastade tavlor. Det finns inget varmvatten i lägenheten förutom i duschen (är väldigt tacksam för det!!), så kan bli lite tråkigt att diska. Efter att vi gjort oss lite hemmastadda, satt upp min hemlängtansbonad och ställt fram alla fina bilder jag har med mig så börjar det det se beboeligt ut iaf. Men istället för att sitta i lägenheten och dega så drar vi på oss bikinisarna och drar till stranden! Varm buss som inte är tänkt för människor med långa ben tar oss till Flick de Flack, en fin och oändligt stor strand! Är inte alls så mycket folk där, det är ju "vinter":) Vi tar oss ett dopp och lägger oss under ett parasoll och löser korsord och småsover. Ingen av oss har någon klocka med oss, och eftersom vi är jetlagade och dana tappar vi helt koll på tiden. När solen börjar röra sig nedåt bestämmer vi oss för att bege oss hem. Tar en taxi denna gång. Är bra när man är tre personer, då blir det inte så dyrt! När vi är tillbaka i Q B beställer vi pizza och rör oss hemåt. Solen har nu gått ner helt (trots att klockan bara är typ 6) så vi sätter oss i min lägenhet och äter och segar. Lyckas koppla upp mig på nätet med hjälp av en router som jag hittar ute i korridoren! Hurra!
Nu ska vi sova här, har ju inte sovit på riktigt sen i förrgår...:S Natti natt på er alla! Internet är inte så snabbt, så har inte lyckats lä

gga till några bilder än, men det kommer!
Hihi jag finns på Mauritius, såg att bilden är uppe! Har du ett handfat i köket? Jag vill också bada och ligga på strand! Här är det pissväder och kallt...Kram!
SvaraRaderaHöhö, lilla tjyvis där! Grymt att du knude koppla upp iallafall - kan ju vara en av de jobbigaste procedurerna vid utlandsvistelse. Som Malin säger: kallt och regnigt... Jag tror jag har blivit lite fischiiiild *atcho!*
SvaraRaderaLycka till med rummet! Är det så där kletig plast det kan vara på gamla sunkiga ställen?
Må väl och kram!
Håhå, jag ser att det har hänt något på min nya startsida :) Du verkar ha gjort det trevligt i rummet iaf, och om ett par veckor har du nog hunnit bo in dig! Du får ta lite bilder på husets utsida oxå :)
SvaraRaderaNu ska jag hem till evy och bära lådor, hörs på gtalk!
Nej, handfatet är utanför toaletten, har ett typ handfat i "köket" också, men det är gröööt, jag ska lägga upp massa bilder på bilddagboken sen så ska du se Malin, det är liiitet. Och ja, plasten är äckel päckel, och tavlorna är gjorda i lite samma stil som bamsehemmet som vi byggde hos dig (Henrik), dvs nån mysko 3d...:S Men det är inte jätteäckligt annars, inga kackerlackor, bara söta små myror och spindlar..:)
SvaraRadera