Erika och Elin skulle ta en sista shoppingdag innan återresan och eftersom jag inte var så shoppingsugen bestämde jag mig för att istället följa med Ananda och hans kusiner och jaga surfarvågor. Gav oss iväg vid 8-tiden på morgonen i Darens lilla bil, mot Flick en flack för att plocka upp "the german girl" (har inte förstått vad hon heter, det är långt och låter tyskt). Vi åker sedan vidare till Tamarin, som är en underbart vacker strand! Till skillnad från alla andra stränder jag varit på så omsluts den här inte av korallrev, vilket gör att den har större vågor än många andra, samt underbart korallfri sand. Idag var den även vågfri... Lite besvikna gick vi och satte oss på ett café och drack det bästa kaffet jag druckit på den här ön! (tror det var en expresso, men den smakade som vanligt svenskt kaffe). Eftersom det fortfarande var ganska mulet var det ingen idé att hänga på stranden, så vi tog oss en shoppingtur ist. Jag och "the german girl" hoppade snabbt in i fösta bästa klädbtik, medans pojkarna gick in i järnaffären. Könsstereotypt, jajamensan:)
Solen började så smått titta fram och vi åkte till en kusinernas bungalo där vi satt och snackade skit och längtade efter att få sola och bada i polen på gården. På eftermiddagen fick vi äntligen lite sol och vi satt vid polen och hade det trevligt (pojkarna satt några meter bort i skuggan och tittade roat på oss blekfisar när vi desperat försökte fånga varenda solstråle. Vi tog även en tur tillbaka till Tamarin för lite havsbadande.
Stranden vid Tamarin, min absoluta favoritstrand so far!
Jag är så blek att jag smälter in i sanden:)Frammåt kvällen begav vi oss hem för att byta om och bege oss till Baba på middag. Runt 8 kom vi dit och fick förrätt medans vi spelade sånt där fotbollsspel som är som en minifotbollsplan och wii och pingis i Babas lekrum:)
Vi förlorade stort, men hade så galet kul!
Efter det blev det en väldans massa ätande, skrattande och en allmänt supertrevlig kväll!
Glada middagsgäster! Babas lillebror var också med och åt,
han var jättelik min och Erikas kusin Viktor både till sätt och
utseende.Efter middagen begav vi oss till Keobs, för att Erika och Elin skulle få säga hej då till vårt favoritställe. Tyvärr var det stängt, så vi bestämde oss för att åka till våran lägenhet och hänga istället. Måste säga att jag är lite imponerad hur vi fick plats allihopa! Sen sa alla baj baj till Erika och Elin och vi gick och la oss några timmar innan E&E skulle upp och iväg hem mot Sverige.
Vi var nio stycken i min lilla lägnehet!
Hehe, det ser ut som min lägenhet såg ut på min inflyttningsfest för en massa år sen! :)
SvaraRadera