Så, efter 2 veckors skön semester börjar jag nu med mitt exjobb! Skönt att få lite struktur i vardagen men också förvirrande och energikrävande. Började måndagen med att ge mig iväg till universitetet för att hämta ut mitt studentkort och sätta mig och jobba. Visade sig vara totalt slöseri med tid eftersom studentkortet ej var klart och jag inte hade någon plats att sitta. Så jag vandrade runt på campus ett tag och tittade mig omkring för att sedan åka hem igen. Att åka buss från univeritetet visade sig vara svårt. Inte för att det inte gick bussar, utan för att det gich för många bussar från samma hållplats. Dvs det stod ungefär 10 bussar på rad och de stannade i ca en halv minut, så jag fick springa fram och tillbaka och titta på vilka bussnummer som stod och kasta mig på när jag fick syn på rätt buss. Det tog ca 10 minuter innan jag äntligen lyckades hinna med en buss som gick till QB. Självaste bussåkandet går väldigt smidigt. Tar ungedär 20 min och kostar 15 rupies (typ 4 kr). För att inte känna att hela dan var bortkastad började jag jobba lite på mitt projekt hemifrån ist. Laddade ner modellen jag ska använda och började läsa lite artiklar. Börjar förstå hur det här projektet kommer att ta sina 20 veckor, är mycket data som måste samlas in /simuleras fram. Ska dock bli väldigt intressant att se vad jag kommer fram till!
En liten bit av modellen, den är galet stor och väldigt många linjer...
Skönt att komma igång! Här i Falun är det fortsatt fint, hare varit på gratis gruvtur igår! Mkt skoj! :)
SvaraRaderaHeja! You go, girl! =)
SvaraRaderaI allvarets namn går det rätt snabbt när man väl är igång. Kom bara ihåg att börja skriva någon mening här och där. Lycka till!
Oj, uppdatering! Trevligt med modeller ibland, men inte alltid.. När man väl kommer igång så brukar man ju komma in i det, en del i taget!
SvaraRaderaJag fattar ingenting av denna modell, så det är ingen idé att du ringer hem och frågar...Här hemma är vi mer jordnära och försöker få ihop slåtter, kvigor och valpuppfostran.
SvaraRaderaHälsningar mamma
Den ser spännande ut modellen :) Ungefär som ngt vänskaps-träd där alla skrivit upp hur dom känner varandra. Du måste vara den i mitten som de flesta känner ;)
SvaraRaderaKramkram ylva
(ps, vi kollade på flygbiljetter igår igen, ser lovande ut, hör av mig snart igen. ds)