Hade en hel dag för mig själv idag. Vaknade full av energi och lust att upptäcka Quatre Bornes i min ensamhet. Tog en promenad till affären och handlade frukost och gick till fotbollsplanen och satte mig för att äta. Det hade inte gått mer än 2 minuter innan det kom en man fram till mig och ville prata. Han ville tydligen bli min nya kompis, ta kort på mig och ge mig alla sina telefonnummer. För att inte verka oartig log jag och tackade och tog emot. Han berättade att han var muslim och jobbade på ett bibliotek, och att han varken drack, rökte eller var på annat sätt osund (som värsta kontaktanonsen). När jag ätit upp min frukost ursäktade jag mig och sa att jag var tvungen att möta en kompis på stan. Traskade iväg mot centrum för att köpa lite lunch och frukt (från fruktmarknaden som sker varje lördag och som är helt oändligt stor). Var jag än går rullar folk ner bilrutorna eller stannar mig på gatan och pratar med mig (på franska allt som oftast). Alla är väldigt trevliga och verkar oroliga för att jag vandrar själv, men det blir ändå lite smått irriterande efter ett tag. Förstår hur kändisar känner sig:)
Utsikt från fotbollsplanen.Efter att ha kommit hem och ätit och tagit tag i underklädestvättandet (som jag måste göra förhand i en blå liten hink) sjunker jag ner på sängen och undrar vad jag ska göra härnäst. Slår på datorn och läser lite mail och rotar runt lite på internet. Sen slås jag av hemlängtans massiva krafter. Vill hem!!! Så nu sitter jag här och funderar på hur i hela friden jag ska överleva ytterligare 5 månader här... Kommer säkert vänja mig vid allt såsmåningom, men just nu vill jag bara hem! Är så trött på att inte förstå vad någon säger, att inte kunna gå ut själv efter klockan 6 eftersom det då blir bäcksvart, inte ha några kompisar att bara hänga med eller kunna åka hem till föräldrarna och gosa med Valle och de andra djuren! Valle ska föresten få sällskap av en liten bordercollie valp till helgen, ska bli spännande att se bilder på den, får skypa lite med den också så att den kan lära känna mig innan jag kommer hem:)
Nej, nu ska jag gå och sova tror jag, så får vi se om jag känner mig bättre imorgon!
Gumman, önskar att jag kunde vara där och hänga! Saknar dig också och vill att du ska komma hem men jag tror att tiden kommer börja gå fortare när du har saker att göra med exjobbet och när du börjar förstå mer och mer vad folk säger. Nu är det första månaden snart förbi och då är det bara fyra månader tills du kommer hem igen!!! Nu ska jag beställa en skypemic så att vi kan har filmkvällar över nätet! Kramar i massor!!
SvaraRaderaBtw du borde be martin fixa nåt bra språkkursprogramm till datorn!
SvaraRaderaHej
SvaraRaderaDet gäller bara att stå den första tiden.Snart är det halvtid och då går tiden fort sedan.Pappa och jag är hos Erika och hjälper henne att flytta till Falun.Vi tänker på dig.
Hälsningar mamma
Hallå! Hoppas du har börjat finna dig tillrätta o träffar schysst folk på uni! Nu är jag också deporterad, om än till en mindre exotisk plats. Här är det ingen som vill bli min kompis eller ge mig sitt telefonnummer och inga som tutar heller :P. Men jag har en terrängcykel och en egen hylla i kylen och får skicka mina egna recept! Hälsa ön o folket!
SvaraRadera