Torsdagen började tidigt. Vi fick åka med arrangören av båtresan och hans grabbar till stranden. Trångt, men festligt och gratis J. Det var en fin och blåsig morgon och vi var taggade för lite delfiner och andra trevligheter. Det visade sig dock att själva arrangören, som är en pratglad typ, inte skulle med på resan, utan bara hans bistra hantlangare. I väg kom vi i alla fall och efter en tids väntan kom delfinerna fram. Vi fick tyvärr inte simma med dem, men att se dem i action var kul ändå!
Sen blev det en lång färd med vackra vyer mot ett allt molnigare Mauritius. Vinden tilltog och ju närmare vårt mål, kokosnötsön, vi kom, desto mer regnade det. När först såg ön, skrattade vi glatt åt de andra båtarna som gått på grund, men fick snart bita i det sura äpplet och själva kliva ur båten och bärga den de sista hundra metrarna.
De bistra männen (som listigt nog hade regnkläder till skillnad från alla andra) bjöd på Mauritisk rom och Cola som plåster på såren och snart tittade solen fram. Vi fick några härliga 20 minutrar i solen innan ösregnet återvände och vi fick krypa in under ett litet plåttak och äta en helt fantastisk måltid med grillad kyckling och tonfisk! Under plåttaket lärde vi känna två nya vänner, Ivan och Nöelle från England. Ivan har växt upp på Mauritius och kunde ge oss lite tips och trix om vad man ska göra här på ön. Vi fick också en fin överraskning i form av ett litet raeggband som sjöng och spelade för och med oss. Efter en riktigt blöt hemfärd fick fick skjuts hem av Ivan och passade på att ta en fika på café där han kände ägaren. Vi bestämde då att vi skulle ses på fredagen och äta middag tillsammans och sen gå till en Jazzklubb med några av deras kompisar. Vi var mycket nöjda med dagen trots väta och umbäranden.

Hjälp en sån massa nytt! =)
SvaraRaderaVärsta semestern, ju!
Delfiner! Minns ett delfinäventyr i Dingle, antar att de här var lite vildare :-) Låter som att du är på den perfekta paradisön, lite regn gör bara solen mer uppskattad!
SvaraRadera