Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

torsdag 2 juli 2009

Mitt nya hem!

Åhhh, va härligt det är att komma hem när man möts av en gullig (och gulig) hund som viftar på svansen och vill bli kliad bakom örat! Inte blir det sämre av att det när man kommer upp i lägenheten möts av en prydligt ihopvikt hög med ren tvätt! Inte bara ren föresten, struken också! Till och med trosorna:)

Internet funkar nu också! Tog mig ca 2 timmar av väntan i butiken innan allt var klart. Jag förstår inte vad som kan ha tagit så lång tid! Misstänker att de inte hade den i lager och var tvungen att åka och hämta den nånstans... Men nu är iaf allt klart! Hurra!

Så, nu ska jag ha en liten rundtur av mitt hem!

Det viktgaste först! Badkaret!:) Som jag har saknat att ha badkar!

















Mitt sovrum! Mkt mysigt och bra! Ska nog ta ner Jesusgrejen över sängen dock... Har en buddha på TV-bänken också så har skydd från alla tänkbara håll:)
















Vardagsrummet med terass utanför. Lite läskiga, men lite coola soffmöbler!
















Utsikt från terass 1:)
















Vardagsrummet och köket samt trappan upp till gästrum
















Sovrum uppe/Gästrum

6 kommentarer:

  1. My god! Fattar inte varför du flyttade från det förra stället :)

    SvaraRadera
  2. Värsta lyxen. Och hund också!

    SvaraRadera
  3. Åh, det är fantastiskt! Blir väldigt sugen på o hälsa på en sväng! :)

    SvaraRadera
  4. Vems e hunden? och vad är det med dig o terasslägenheter? jag är lite avundsjuk, men fan inte ycket! Nu ska jag dricka te på MIN ballkong!!

    Ps; tro inte att någon kommer stryka o plocka upp efter dig när du kommit hem, jag vägrar!!!

    SvaraRadera
  5. Linnea & Andreas5 juli 2009 kl. 14:04

    Vad fint och stort! Vi får ta oss i kragen och boka biljetter!!!

    SvaraRadera
  6. Åh det ser ju helt underbart ut! Väntar fortfarande bara på jobb/trisslott som ska ge mig pengar sen kommer jag! Kram!

    SvaraRadera