Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

söndag 5 juli 2009

Helan går och halvan åker radiobil!

Planen för dagen var att åka till stranden efter att Daren och Ananda var klara i templet, men eftersom solen lyste med sin frånvaro och det var allmänt grått och trist här så bestämde vi oss för att åka och titta på Kevins (Darens bror) "car race". Helballt tyckte jag, som såg framför mig nåt slags folkrace med sunkiga bilar och raggare... Men när vi kom fram till parkeringsplatsen där tävlingen skulle ske förstod jag att det inte var riktigt ett sånt car race, utan ett radiobilsrace! Stod och fnissade för mig själv i säkert 10 minuter och alla trodde säkerligen att jag var lite knäpp:) Var iaf jätteroligt att se hur de små bilarna swischade fram! Blir nästan lite sugen att testa på att manövrera en sån, men jag skulle antagligen bara paja den genom att köra in i ett träd eller nåt, så vågar inte riktigt... Ska dock finnas en fyrhjulingsbana på östra sidan ön som jag helt klart måste testa på snart! (och förhoppningsvis inte köra in i ett träd...). Nu måste jag städa lite här så det är lite ordning här när städerskan kommer imorgon!

1 kommentar:

  1. Hehe, inga raggare på Mauritius? Hade det funnits så hade det väl känts lite mer som Norrtälje ;)

    SvaraRadera