Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

onsdag 29 juli 2009

En liten uppdatering

Har varit dålig på att skriva på sista tiden, men händer inte så mycket spexigt att skriva om. Börjar bli galet less på det här landet nu och framför allt på att alltid vara utstirrad, visslad på, förföljd och jag vet inte allt. Anledningen till att jag har en period av lesshet är troligen att jag har haft problem med en snubbe från stranden (han som fixade resor åt mig, Elin och Erika) som har fått för sig att det är okey att ringa dygnet runt för att bjuda med mig på diverse resor trots att jag sagt att jag kan. Det är som att det inte spelar nån roll hur otrevlig jag är... Överlag så är det en väldigt stalker-kultur här, har lärt mig nu att aldrig ge ut mitt telefonnummer till nån, om jag inte känner för att vakna på morgonen med 12 missade samtal och 4 sms med nonsensinnehåll.

Känner hur som att det inte skulle sitta fel med en veckas "semester" hemma. Man får verkligen perspektiv på hur bra man egentligen har det i Sverige. Men tiden går ju faktiskt ganska fort, och snart kommer (i september) Linnea och Andreas hit! HURRA! Andreas är perfekta livvakten, ingen som nån börjar mucka med i första taget:) Så då ska det resas runt och hittas på saker, måste träna upp min kondis lite tror jag om jag ska kunna hänga med i hurtbullarnas tempo:)

Appropå nåt helt annat... Biblioteket på universitet måste va inspirerat av Harry Potters skolbyggnad. Varje gång man kommer hit har alla bokhyllor bytt plats, alla bänkar och bort flyttats och det är sig inte alls likt... Undrar lite vad de håller på med...

Nej, nu ska jag försöka få nåt gjort! Hoppas allt är bra med alla där hemma! Saknar er! Kramar!


















Biblioteket: Många platser men få människor...

1 kommentar:

  1. Harry Potter inspirerat lät ju spännande men den tomma salen såg mer lite öde än spännande ut... Vart är folket? Javisstja, dom roar sig ju med att leka stalkers och ringa dig och andra oskyldiga typer 40 ggr om dagen, vem hinner sitta i ett bibliotek när man är såå busy ;)
    Kram kram

    SvaraRadera