Lördagens plan var att åka till Flic en Flac, köpa en bok, ligga på stranden och sola och slappa. Men som så ofta här blir det inte riktigt som man tänkt sig. På Spar vid flic en flac när jag köpt min bok stöter jag ihop med Rowland, student president, och några av hans kompisar. De hade hyrt en Bungalow där ett helt gäng kompisar skulle hänga under helgen och de bjöd med mig på lite fotboll och volly. Var ett jättetrevligt gäng! Satt och spelade kort och pratade (och mauritierna rökte på såklart...) och blev även lite vollyboll. Inte blev det mycket sola av, men men, det kommer väl en tid för det också..:)
En hemmagjort marijuana-vattenpipa-sak (jag är verkligen världens mest okunniga, var tvungen att wikipedia upp skillnaden mellan marijuana och hash...)
Fotbollsspelande. En fördel med att alla är så höga hela tiden är att de blir slöa och mycket lättare att spöa i fotboll:)
Va´jobbigt att det är en sådan utbredd kultur med knark. Här hemma debatteras det att legalisera cannabis som tydligen fler och fler odlar i garderoben. Jag fattar inte att folk vill förstöra sig genom att använda droger.
SvaraRaderaVar rädd om dig.
Mamma
Haha, jag är också sämst på skillnaden mellan hasch och cannabis! Jag brukar säga "röka på" och hoppas att det innefattar båda och att jag inte behöver lära mig skillnaden.
SvaraRaderaFör övrigt så blev min mor förvånad när jag sa att jag aldrig rökt på. Det har t o m hon! =O
//Jossan
Men hon växte väl upp under 70-talet? ;)
SvaraRaderaVad är skillnaden?=)
SvaraRadera