Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

fredag 10 juli 2009

Banankontakt

Suck, vaknade idag med mensverk, huvudverk och projektstress. Hasade mig upp ur sängen och tog mig iväg till skolan, hungrig eftersom jag ätit upp sista frukosten igårkväll. När jag kom utanför dörren här hämma möts jag av min underbara hyresvärd! Han har plockat bananer i trädgården och ger mig en klase att kalasa på på vägen till skolan! Jag måste ha lyst upp som en sol när jag fick de små söta bananerna för han började skratta och sa att det bara var några bananer:)

I skolan försökte jag desperat få klart det jag skulle innan lunchen då jag ska lämna in veckorapporten, men tillslut får jag ge upp, för jag känner mig aldeles svimfärdig och utmattad. Går för att ta lunch och sätta mig ute i solen och ta igen mig en stund, men så fort jag kommit utanför dörren till huset möts jag av min stalker som kastar sig fram och börjar prata. Men idag fick han bita i sten, för jag är på tok för illamående och stressad för att vara trevlig. Tittar honom bara kallt i ögonen och säger att jag inte är på humör att prata med någon och vill sitta själv och njuta av solkenet. När han slår sig ner bredvid mig i alla fall glor jag på honom tills han reser sig och går. Kanske har jag blivit av med honom för gott nu, hoppas det, för det känns väldigt olustigt att behöva vara otrevlig.

Efter att ha fått i mig lite mat skickar jag in det jag har skrivit till min handledare och åker hem. Köper massa choklad, frukt och juice och bäddar ner mig i sängen och tittar på film tills jag somnar. Vaknar nån timme senare av vad jag först tror är Erikas moske-väckarklocka, men som visar sig vara äkta:) Nu känner jag mig nästan som en människa igen, men tror jag ska stanna inne ikväll...
























"En arg ung banan" (eller två)

3 kommentarer:

  1. Hmm, det ser ut som om någon har tagit bort hela mittensektionen på en vanlig banan :)

    SvaraRadera
  2. Vilken söt hyresvärd! Helt rätt kur, mensvärk och illamående botas bäst med choklad och nedbäddning! Hoppas att du mår bättre nu! Jag jobbar på, har haft en galen dag med tokmycket folk, en dag till och sen är jag ledig måndag! Wonderful! Kramar

    SvaraRadera
  3. Jasså det är en väckaklocka?!! jag råkade slå igång skiten häromdagen o trodde jag skulle dö av hjärtsnörp! Hoppas hon inte använder den ofta....
    Krya på dig sötnos!!!

    SvaraRadera