Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

måndag 13 juli 2009

Ännu en helg är slut...

Så, så var det måndag igen, helgerna är aldrig tillräckligt långa! Hade en lugn och skön lördag dag då jag satt lite ute på terassen och läste och pluggade. På lördag kväll var det utgång med grabbgänget. Började på en hotellbar för att sedan gå till Keops och dansa och skutta runt.
















Hotellbaren. Var inte så mkt folk där alls, men det var mysigt och gjorde gott kaffe!



















Hans och Kugs leker "hur många gafflar får det plats i Kugs hår"


Jag hade verkligen superkul! Träffade en jättetrevlig tjej som är här och hälsar på sin familj (hon pluggar i frankrike) och ska va här till september. Om jag har tur hör hon av sig (hon fick mitt nr) så att jag kan hänga med henne och henns kompisar ut och turista lite:) Var inte hemma förän vid 6 då Baba var snäll och skjutsade hem mig eftersom Ananda hade dragit. Dagen efter var jag trött trött trött, det är inte bra att va ute så sent! Luktade som en gammal fimp också, är så glad att det är rökförbud på klubbar i Sverige! Tog mig iaf till stan och köpte lite mat och några filmer. Skypade med Martin hela dan typ, är lite orolig för min interneträkning eftersom man betalar per MB, och skype drar nog en del... Men men, det är det värt! På kvällen var jag bjuden till Darens familj på middag. Var trevligt även om det som vanligt var mest att jag pratade med föräldrarna och grabbarna flydde in till TV-rummet och tittade på sport. Tittade på film sedan "pineapple express", var ganska rolig så jag höll mig faktikst vaken hela filmen:) Handlade om dumma knarkare, och såna har jag ju träffat många här;)



















Man är inte vacker alla dagar..:) Så det är den här fejjan som får de Mauritiska männen att falla i trans?:)

Ja, sen var det ju måndag igen... Har träffat min handledare idag iaf! Hon hade massor av idéer som jag ska försöka ta tag i! Hej och hå!

Föresten, alla som inte kunnat kommentera förut (läs Jossan:) ), har fixat så man kan vara anonym om du inte har googelkonto eller av andra anledningar inte lyckats. Ser fram emot många komentarer, är ju det bästa som finns typ!

2 kommentarer:

  1. Hehe, detta mysterium att du kan gilla såna filmer ibland.. Som Dude where's my car.. :)

    SvaraRadera
  2. HURRA!!!! =D

    Pineapple Express är otroligt knarkig. Nästan lite för knarkig för mig t.o.m. =)

    //Jossan

    PS. Fanken, den där "Kommentera som namn/webbadress" funkar inte för mig.

    SvaraRadera