Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

tisdag 7 juli 2009

Äckellukt och solsken

Första dan på evigheter med blå blå himmel! Hoppas hoppas det håller i sig, då vet jag någon som kommer spendera lördagen på stranden:) På jobbet är det dock mörkt, både för att jag inte har några fönster och för att jag inte känner att jag kommer någon vart med projektet. Idag har jag även fått sällskap på kontoret av en äcklig lukt. Luktar som gammal fisk, sopor och bränt gummi... När det var fler än jag som började tycka att det var lite vidrigt så inkallades saneringspersonal. De hade med sig en citronspray som de sprayade under bänkarna med, sen gick de. Sen luktade det citron i ungefär en timme, sen kom den äckliga lukten tillbaka... Hoppas den inte är giftig...
























Önskar jag hade en sån här..:)

2 kommentarer:

  1. Jo, hade samma sak på mitt jobb, men det var mina fötter..

    SvaraRadera
  2. Bejby! Har de ättika i det där landet? En skål med ättika funkar asbra som luftrensare, bara att ställa dit och vänta på att stanken dör! Bara att ställa dit och vänrta ett par dagar!

    SvaraRadera