Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

söndag 25 oktober 2009

Rapportering

Efter många timmars väntan är nu Martin äntligen här!!!

Martin:
Ja, som det stått tidigare så blev mitt plan något försenat.. Eftersom det var så dåligt vänder på Mauritius när vi skulle landa så såg de inte landningsbanan och bedömde att det för illa för att våga försöka en landning. Efter 4 försök med typ 20 minuters mellanrum så var vi tvungna att åka till grannön, Reunion, för att tanka och byta besättning. Tydligen så hade besättningen på planet varit i luften så många timmar att de inte fick flyga mer utan att förlora sitt 'körkort'. Det blev en 5-timmars väntan på marken, i flygplanet tyvärr. Det skulle vara 'på tok för mycket problem' med tull och immigrationsverket för att vi skulle få gå in i någon terminal. Det vi väntade på var att en ny British Airways-besättning skulle flyga från Mauritius till Reunion för att sen flyga vårt plan tillbaks till Mauritius.. Det löste sig bra tillslut iaf, så nu är jag här!

Sen dess har vi alla haft ganska sköna och slappa dagar. I torsdags så tog vi det bara lugnt på kvällen och så, och på fredagen fick vi låna en bungalo verkligen mitt på stranden, precis bredvid vad som såg ut att vara Mauritius dyraste hotell. Efter många timmar på stranden och lösandes korsord så begav vi oss in till stan igen. Helgen har spenderats mest i QB. Jag och Maria har fått lite skolarbete gjort och de andra har farit runt på vandringar och andra turistsaker.

I dag var vi på marknaden i QB och gick genom en gigantisk labyrint av tusentals 2 kvm affärer som alla ville sälja kläder, tyg, krimskrams och allt annat man kan tänka sig till oss. Det hela slutade med att jag köpte mig ett par skor för 150 kr och ett par shorts för 50 kr. Efter lite mer gång på stan så gick vi hem för att skriva lite mer på våra exjobb.

Maria: Jag har köpt 3 meter glittrigt, guldigt paljettyg som ska få pryda mitt rum när jag kommer hem, börjar bli som mamma, alltid med tygögat redo:)

Nu ska det som sagt skrivas på projekt här!

5 kommentarer:

  1. Skönt att höra att Martin äntligen kommit fram. Bra att du håller tygögat igång. Håller på att sy en försenad födelsedagspresent till Linnea. Lägger upp den på hemsidan när den är färdig och Linnea fått den. Bäst av dem jag gjort hittills säger Åke.
    Hälsningar mamma

    SvaraRadera
  2. Älskar att martin ger en lång redovisning av allt medans maria säger vilket tyg hon köpt! :D Men maria, om du vill och kan får du gärna köpa fina silkestyger åt mig, jag syr lapptäcken o behöver massor med tyg!

    SvaraRadera
  3. ja det där med planet verkade liiite segt... i det trista höstvädret med massa stress på jobbet så längtar jag tillbaks, jag skulle kunna byta vilken dag som heldst mot en till dag snorklande i bluebay

    SvaraRadera
  4. Ni skulle bara se Uppsala just nu! Jag gjorde samma pose nere vid fyrisån härom dan så jag är inte ett dugg avundsjuk :)

    SvaraRadera
  5. Det är dags att uppdatera era små getter! sitt inte o mys; SKRIV!

    SvaraRadera