Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

tisdag 6 oktober 2009

Like sand through the hourglass...

...so are the days of our lifes:)

Ja, livet fortsätter som vanligt här på den lilla ön. Jobbar på exjobbet på vardagarna och umgås med vänner och annat folk på helgerna:) Den här helgen umgicks jag med Dharam ute i Tamarin på fredagkvällen, var på en trevlig pub och åt och provsmakade öl. På lördagen spelade några killar som jag träffat ute i Flic en Flac för några veckor sedans band här i 4Bornes. Tyskarna kom hit för att lyssna på dem också, så vi möttes upp innan. Bandet började inte spela föränn efter 3 på natten och då var jag jättetrött! Banden innan var av blandad kvalite... Första bandet var ett ganska känt band som jag lyssnat på tidigare som spelar kreols rock (om det nu är). Nånstans i mitten spelade ett fruktansvärt coverband, huuuu! Men "mitt" band, Metropolis tror jag de heter, var iaf väldigt bra! Ska tigga åt mig en skiva om jag får chansen:) På söndagen vaknade jag klockan 14... Hatar när man är ute till så sent att det blir morgon, då blir det så att man sover bort hela dagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar