Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

tisdag 20 oktober 2009

Besök nr 3 här: Malin och David

Så, första gänget här nu, Malin och David! De kom igår morse, trötta och slitna efter en lång flygtur. Jag hade fixat frukost med fruktsallad, smörgåsar och juice. När vi ätit och de packat ihop sina saker beslutade vi oss för att ta oss till stranden och slappa lite. Fick skjuts med Lewis choufför till stranden och där hyrde vi stolar och la oss tillrätta. Efter att ha badat och solat några timmar begav vi oss tillbaka. Träffade på en taxigubbe som jag åkt med förut till 4Bornes som skjutsade oss hem för nästan ingenting alls (24 rs/person). På kvällen gick vi ut och åt på min favvokinaresturang, härligt med matsällis!

Idag har vi hängt i 4Bornes och shoppat. Jag har köpt en tyglampskärm som jag ska ha i mitt rum när jag kommer hem! Nu sitter vi i lägenheten, trötta efter att ha varit ute hela dan. Malin ska laga mat åt oss snart och jag ska sätta mig och skriva projekt. Hejja Maria! Måste nog ha lite kaffe först dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar