Reseblogg från Mauritius

Den 5:e juni bär det av mot Mauritius för att under ett halvår jobba på mitt exjobb på Univerity of Mauritius.

torsdag 12 november 2009

Veckorna innan veckan innan..

Har varit väldigt tomt på uppdateringar på senaste tiden... Har delvis bott i Flic en Flac i vårt lilla strandhus utan internet, dels varit ute och turistat oss trötta så vi inte orkat skriva sen.

Nu är det iaf bara jag och Martin kvar här. Malin, David, Ylva och Thomas åkte söndag/måndag. Var riktigt sorgligt när de åkte, har haft så otroligt trevligt och mysigt! Hyrde en stor (iaf bred) röd sportbil (den hade vinge, dvs det är en sportbil:)) som vi åkte land och rike runt i, samt spenderade en hel del dagar på stranden som bara låg ett stenkast från huset. Hann med lite båtturer, vandring i Black River, lek med apor och diverse vattenfall, viewpoints, bodyboarding, snorkling och fina stränder. Tiden gick otäckt fort, som så ofta när man har roligt:)

Nu är det som sagt bara jag och Martin kvar, och schemat är lite lugnare. Varannan dag rolighet varannan plugg är tanken, även om det går sådär med pluggadet, iaf för mig. Har lyckats tappa bort en av datorernas elsladd, och har bara en dator med internet, så är lite meckigt.

Om precis en vecka sitter vi på ett plan på väg mot Sverige! Ska bli så roligt att träffa familj och vänner igen! Se till så att det blir lite rejält med snö tills jag kommer hem är ni snälla... Annars kanske jag vänder på flygplatsen..:)

Här ska ni få några bilder från de senaste veckorna:


Solnedgången från vår Bungalow


The fabriken för Bois Cheri, där vi åt en fantastiskt god mat med thesmak:)


David och Martin leker med bodyboardsen i Tamarin. Var riktigt härliga stora vågor att leka i!



Martin lär mig kasta frisbee. Jag har på mig min finaste elefantbyxdress:) Vet inte riktigt om det är något jag kommer kunna använda när jag kommer hem till kalla sverige, men det är bästa plagget här iaf!


Solnedgång över Grand Baie


Apa som slagit sig ner lite nonchalant på en stolpe:) Älskar dessa apor! De är snälla och trevliga, men har ändå integritet, så om nån är dum säger de ifrån!


Vi har det bra, vi här bak i bilen..:) Lite småtrångt var det i baksätet...



Väntar på solnedgången och dricker Malins födelsedagschampagne utanför bungalown i Flic en Flac.



"Kiosken", som nog sett bättre dagar, i black river... Halvvägs upp till toppen.


Jag vid grottorna i Albion.


4 kommentarer:

  1. Kul att höra av dig igen.Började just undra vart ni tagit vägen. Vi kan nog inte lova någon snö till nästa vecka och hoppas inte det heller för Benga ska gräva ny vattenledning från pumphuset så vi iallafall kan borsta tänderna på kvällen.
    Hälsningar mamma

    SvaraRadera
  2. Äntligen lite update!! ;) Det snöar nu!!! Men jag är rädd att det kommer försvinna var i alla fall helt underbart att vara ute bland stora yrande snöflingor! Jag var som en treåring på kalas! Nu blir det lite gott te! Ses snaaaart! Kramar!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det ser ut! Känner att Black Rivers kiosker flera gånger har visat sig vara en stor besvikelse...

    SvaraRadera
  4. Hej! Trodde att jag var den enda svensken som bor på Mauritius! Coolt att det finns fler!

    SvaraRadera